onsdag 16 december 2009

Tina gästbloggar om Granar.

Igår hände det en märklig sak. Jag såg min mammas status på facebook. Ja, hon har facebook. Och ja, bara för att snoka på mig och mina syskon. I allafall har min mamma en vän på facebook. Eller hon har fler men det är bara en som är viktig för detta inlägg. Vi kallar henne TANTEN. 

Mammas status: Idag ska jag till skogen och hämta en gran.

Konversationen löd:

Tanten: Granarna hör hemma i skogen. (läs det med kärringröst)

Här kommer JAG som är känd för min oförmåga att hålla käften in i konversationen.

Jag: Oj, en trädkramare. (läs det med en kaxig tonårsröst som förlöjligar någon)

Tanten: Jag skulle snarare kalla mig trädälskare. Granar hör hemma och trivs bäst i skogen. (läs det med kärringröst)

Jag: Men nu är det jul och ingen jul utan gran. (läs det med en kaxig tonårsröst som förlöjligar någon)

Tanten: Inser att jag låter lite väl negativ nu i juletid. Men jag personligen skulle aldrig låta döda en gran för att den ska stå inne i en månad och sedan slängas. Helt onödigt! (läs det med en upprörd och ARG kärringröst)

Här slutar jag skriva till henne. Människan är hjärtvättad av någon naturälskande organisation. Hon skiter i julen. Och julstämmningen. Och allt för att inte DÖDA en granjävel. VADÅ DÖDA EN GRAN! Jag ringer mamma. Mest för att få klarhet i vem detta praktmiffo är.

Mamma svarar: Jag vet. Helt sjuk i huvudet. Hon är väldigt speciell. Jag har aldig ens träffat henne nykter.


(Obs! Det är inte tejen på bilden som har skrivit inlägget)

Jag tänker: Så tanten tycker att det är okej att dricka spriten som har legat lagrad på ekfat. Så det är okej att döda trädens konung eken men inte en liten sketen gran. FAN TANT. Skogen behöver gallras.

Inga kommentarer: