måndag 14 december 2009

Tina Gästbloggar om att Hångla med en Tomat

Jag gillar ju vanligtvis Tomat. Jag äter det ofta. Minst två gånger om dagen. Tills idag. Numera är jag inte sugen på tomat. Aldrig igen faktiskt.

Min tomatälskande tid tog ett drastiskt slut i dag. Närmare bestämt vid lunchtid. Vi sitter i biblan och äter lunch. Jag äter ris. Och kyckling. Frida äter något annat som jag inte minns. Det spelar ingen roll. Det har inte med historien att göra. Det intressanta är att Fridas efterrätt består av en tomat. En hel tomat. Den är röd sådär som övermogna tomater är. Det får mig att må lite illa. Jag gillar inte mjöliga grejer. Frida bestämde sig för att göra mig ännu mer illamående. Hon vill köra det gamla lärasighånglatricket som bullen presenterade en gång. En gång när du och jag fortfarande var små. Små, rädda och orörda. Så vad gör hon. Hon biter av en tugga på tomaten. Tuggar och sväljer. Sen attackerar hon tomaten med ett grovt hångel. Det var inte vad jag ville ha till efterrätt. Jag mår illa fortfarande.

Men för dig. Du som aldrig har hånglat. Och för dig som behöver lära dig hur man gör kommer jag i all godhet och omtanke att presentera en guide nedan.

  • Skaffa en fin och fräsch tomat, lagom mogen och lagom stor. (Inte övermogen)
  • Skär av toppen på tomaten, så att du får ett drygt en centimeter tjockt "lock" (Ät upp locket)
  • Använd fingrarna för att ta bort "väggarna" i tomaten (ingen diggar en tunga som blockerar)
  • Häll ut ungefär hälften av kärnorna, så att tomaten inte är lika blöt och kladdig (JA, det kan bli för blött)
  • Nu är det bara att börja kyssa! (NJUT, Men gör det ensam. När ingen annan ser. Och framför allt inte när din vän äter lunch. Det är äckligt)
  • 1 kommentar:

    Ali Bolali sa...

    Tiny Vagini, du har ju gått och blitt en riktig sexcoach av nått slag..Nu, coop och köpa tomat!!