tisdag 15 december 2009

Tina Gästbloggar om att behöva ligga med en kille.

Nu är jag här igen. På biblioteket alltså. Och på bloggen också för den delen. Jag och Frida har ett grupprum. Det är bra. Man blir liksom seriösare då. Ibland alltså. För nu sitter Frida och jag och pratar. Om sex. För det är sånt man gör när man inte är seriös på biblioteket. I min värld. 

Jag har en ingen kille. Men jag har en kille som jag vet att jag inte kommer undan att ligga med. Jag vill egentligen inte. Men allt är upplagt för SEX. Hur gick det till liksom. Äsch, skit i hur det gick till. Jag kommer inte undan nu. Det är bara att inse.

Frida sitter på andra sidan bordet. Jag tror inte att hon pluggar. Hon tittar på mig. Sen säger hon. Du kommer ju att ligga med honom. Hon ler förnurligt. Jag svarar. Fast jag vill ju inte. Då säger hon. Fast du kommer ju göra det i allafall. Vi viskar nu. Varför vet jag inte. Han har ett kodnamn. Och det är bara vi här. Jag piper. Jag vet... 

Vi skrattar nu. Högt och tydligt! Vi konstaterar att det fan inte är lätt att vara mig. Och att behöva ligga med en kille. Även fast man inte vill. 

Tio minuter senare inser vi lite andra grejer. Frida vill bli min bukiskusin. Om det ordet finns vet jag inte. Men hon insisterar på att försöka hitta en väg som hon kan bli det på. Vi bor i Kalmar. Då är man bukis med alla. Men Frida och jag är inte det. ÄN. 

Inga kommentarer: