onsdag 16 december 2009

porr för trädkramare

Vad är en trädkramare?

Jag tror inte att jag har funderat över begreppet Trädkramare innan Tinas mammas kompis somegentligen är en dryg fyllekärring kom in i mitt liv. Vadå, jag bor i Kalmar, kan inte vara så kräsen över vilka som jag släpper in på livet längre.


Trädkramare. trädkramare. trädkramare. Nä, jag har nog inte funderat över begreppet tidigare. Men jag har nu blivit fascinerad över begreppet. Mest för Tinas mammas kompis som egentligen är en dryg fyllekärrings uttryck "jag skulle aldrig DÖDA en gran". Någonting med detta tycker jag jag är så hysteriskt roligt att jag vänder mig till en vän som aldrig sviker när det gällar att definiera för mig okända begrepp- wikipedia.


"Trädkramare är ett samlat begrepp på en grupp misslyckade människor som inte har ett eget liv. Begreppet uppstod under andra världskriget när kvinnorna gick ut för att gnida sig mot träden för att tillfredställa sig själva medan deras män krigade. Det uppstod då ett speciellt band mellan träden och kvinnorna som man kan se spår av än idag i vissa kretsar."


"Manliga trädkramare har en mer våldsam historia. Efter andra världskriget när trädkramarna var en utspridd rörelse i Sverige bland kvinnofolk och en del mindre hetrosexuella kretsar krävde männen revansch mot träden. Då påbörjades det blodiga kriget som idag benämns som den stora skogsavverkningen och man kan idag se hur lite skog som finns kvar i södra Sverige. Smålandsskogar blev dock skonade eftersom männen inte kände att kvinnorna var värda arbetet och lät dem fortsätta att krama träden. Med tiden glömdes träden bort och idag finns bara en bråkdel av trädkramar rörelsen kvar."


Så, trädkramning är alltså en fetisch... Hmmmm... Jaja, jag köper det väl. Wikipedia har ju aldrig fel. Jag välkommnar min nya fetischkunskap (man är ju inte den som är den) och bjuder alla mina läsare på lite trädkramarporr!


Inga kommentarer: