fredag 11 december 2009

Analklåda!!

Man kan tro att jag är sjukt oball som måste sno andras storys för att ha något roligt att blogga om. Men då ska ni också veta att det är en gamal ädel konst det där at välja rätt vänner. Det är inte alla som kan bemästra denna konst, själv har jag MVG, A+ och svart bälte i att hitta roliga och grymma människor att umgås med.

Hon har bara haft blogg en dag och jag väntar och hoppas på ett inlägg om "analklådan". Nu är klockan tio och jag kan inte vänta längre utan berättar själv även om jag inte varit där eller har någon del i historien. Jag är bara en flicka som lite halv sen (förlåt Tina) kommer till bibblan och möts av en ovanligt munter Frida2 (va, fan. min blogg. klart jag är Frida1). Frida 2 sitter och strålar som ett radioaktivt batteri och jag antar helt sonika att det är för att det är fredag. Icke då.

"Har du sett ANALKLÅDA????" skriker hon??
"???????????????????????????"

Jag kollar på klippet. Det är en distanskurs mellan Växjö och Kalmar. Alltså en föreläsning som 150 personer sitter och tittar på om och om igen på nätet. Inspelningen börjar 2 minuter innan föreläsningen börjar. Spänningen är olidlig. Man ser läraren fixa med det tekniska. Man ser JOnas komma in och sätta sig längst bak i ett tomt klassrum (!?). Man ser en okänd kille komma in och joina. Sen hör man hur Alex the Kid tittar in i klassrummet och helt omotiverat (eller?) skriker:
"ANALKLÅDA!!!!"

Redan här tycker jag att det är roligt. Men Frida2 tittar uppmuntrande på mig att fortsätta lyssna. Resterande två minuter kan man höra en dialog mellan Jonas och okänd om det chockande som precis har hänt...

Några citat från deras samtal (OBS! ingen vet att det här spelas in och blir tillgängligt för 150 pers)

"Går hon i ettan?"
"Nä, tredje året...."
"Va?? HAHAHAHAHA!!!"

"Är hon normal, eller?"

Stackars okända man, fortfarande chockad efter första mötet med Alex-the-kid!

Inga kommentarer: