söndag 25 april 2010

power of the blades

Man har ju stenkoll på pussypower, powerwalks och även hört rykten om soffan power... Men nu ska jag introducera er för det nya... Power of the blades.


Våren är här och jag rullar fram på mina rollerblades varje chans jag får. Detta ger effekt. Plötsligt vet alla vem man är... Att ha på sig rullorna inbjuder till konversation. Innan rullorna återinfördes i mitt liv kunde jag ca 5 namn i klassen, hälsade på ca 10 stycken och kände igen ca 15 av alla ca 100 i vår klass. Sen kom rullorna...


Oj oj oj... everybody wants to know the rollergirl. Och det är inte bara klassen utan hela stan. Random pensionärer ler lite och säger hej till mig, securitasvakter på bibblan (ja, det finns tydligen securitas på bibblan) drar dåliga rullor-skämt och hetingar drar in er på toa och hånglar upp dig mot tvättmaskinen. Ok, det sista hände aldrig men det är som att genom att åka rullor så inbjuder jag till samtal. Tyvärr är alla inte så unika som dem tror... Samtliga samtal börjar antingen med


"Åh, du åker rullor!"


eller


"Åker du rullor?"


Hur svarar man på detta utan att idiotförklara någon?? "Nä, jag har bara odlat hjul på fötterna!"

Inga kommentarer: