onsdag 9 januari 2008

tillbaka i K-town 7/12-07

då var man tillbaka i kalmar igen efter jul- och nyårsmys hemma i lilla lund. Riktigt mysigt och kul hemma, extra plus i kanten till julafton, juldagen och nyår…Surprise! vilka otippade bra dagar va? julafton va supermysig med massa fina paket även om syster min hade väldigt mycket vackrare paket än mig. Juldagen blev en hård utgång som slutade med massa champagne, pinsamma diskutioner med en viss f.d. idol och att jag vaknade med petters autograf i fickan- signerad till Melanie… hmm…???…okej frida, bra där…
nyår va superkul också, va i köpenhamn på en hemmafest och försökte snacka danska men det gick mycket bättre att sjunga=)
lektin i hur man snackar danska:
slappna av i käken (framförallt tungan) och snacka som ni kommer från det skånska inlandet så snackar ni flytande danska…
nu är jag hemma i mina 27 kvadrat med en toppen granne ovanför som blir min vapensyster i kampen mot tentan som närmar sig. vi pluggar dag och natt (ja faktiskt, om man räknar med “svåra-ord-dansen” alltså) och kollar på film på min lilla lilla dator med Lisas massiva högtalare, man kan ju säga att ljudet väger upp den lilla bilden. typ. I övrigt tror jag att vi är dem ända som är hemma i Kalmar denna helgen men vi hänger inte läpp utan sitt hem hos Lis och drick Daiqs med Lisas nya blender….tjoohoo… och cyklar runt och ramlar mitt i nätterna. så vi gör då! skärp er!
dagens ångestfyllda ämne:
TENTAN på ONSDAG!

Inga kommentarer: