måndag 28 januari 2008

åre

jag är sjukt seg och att sammanfatta åre i minlilla blogg känns som ett extremt strort projekt så det är för din skull signe jag tvingar mig själv att göra detta. siter och tittar på torsk på tallin samtidigt, dewn är så fruktansvärt rolig=)

åre då... om vi börjar med höjdpunkter från backen så har jag stått för fulast och flest vurpor men veckans vurpa vinner ändå Lisa. hon lyckas med bedriften (?) att ramla i sittliften så den får stanna och sen medans vi alla står och asgarvar så får liftvakten hjälpa Lisa upp och det är skidor och stavar överallt=) sen är Lisa så förvirrad och börjar gå iväg istället för att vänta tills liften åkt förbi så vi kan ta nästa tillsammans. stackars killen som tog liften upp med oss sen när vi skratta så vi nästan kissade på oss.
en annan rolig grej är när jag och vevvan ska försöka oss på ankarlift på snowboard, ihärdigt påhejade av liftvakten och försöker att inte skratta... jag säger tyst tyst och vevve säger mamma mamma.... vi skrattade så mycket att det faktiskt kom ett par droppar=)

i övrigt blev de mycket gratis korv i backen då Lisa gillade killar när dem hade mössor på sig och fett after ski på brats från gävle som vi hamnade på förfest hos senare på kvällen, men de flesta förfester tog plats i vår lilla stuga med ankan Agda som var ofriviilig på att shoota men vevve fick lite hångel av henne iaf. finns foton och videos på detta=)

ute kvällarna var ju också roliga, men de va helvetesköer. dans, super och feta efterfester. med sopsäcksåkning i backen med rosa moikan, jacuccibad med champagne med norrmän och bastubadande. ja, fett ös medvetslös helt enkelt. =)

Många pussar och kramar till alla som gjorde åre så sjukt kul! Signe vi saknade dig!!

Inga kommentarer: