onsdag 23 september 2009

plugga mig snygg

Jag sitter och sliter med min artikel på bibblan till tonerna av Dixie Chicks. Tina är hemma med en kopp kaffe i soffan med nån dålig ursäkt om att Moa skulle ha snott hennes cykel och att hennes böcker är för tunga för att bära 500(!?!) meter till bibblan. Så här sitter jag själv. Eller själv är jag inte om man ska tala sanning. Jag är ju omringad av Kalmars främsta mongos...

Vad fan gör alla dessa miffon på bibblan egentligen? I grupprummet brevid mig sitter bara killar med illa-sittande jeans, slappa metallica t-shirts och flottigt hår i en ofräsch hästsvans. En i gänget har inte fått memot om dagens dresskod på bibblan så han har rakat hår riktigt dress-man kläder. Tittar jag åt andra hållet sitter en annan kille med mössa och solglasögon!?! nej, bibblan ligger inte utomhus och nej, du behöver inte skydda dina ögon mot strålning från datorn... MONGOS!

Vad hände liksom... Två dagar sen var ju bibblan fullproppad med fräschingar som ögonen kunde vila på i pluggpauserna.... Kanske va så att atikeln som vi skriver var extra tråkig just då och därför blev omvärlden mer intressant!?! Det är det nya. Istället för
"här har du en hundring, sup mig snygg!"
så kommer vi få höra
"här är en skolbok, plugga mig snygg"
på krogen tjejer....

Inga kommentarer: