fredag 29 maj 2009

Venedig och MTV Cribs

Kände att jag behövde ett litet break igen... Men jag måste ju berätta om den fabulosa staden Venedig. Förövrigt har Pierre (stavas det P J Ä R ?) vaknat men inte gått upp och Lisa har avancerat till Gyllene Tider i vardagsrummet.

Vi steg upp iaf och jag följde Carolin till stationen och såg till att hon kom på en buss till flygplatsen. Väldigt lägligt så bytte jag bara ressällskap för på stationen mötte jag upp Gary och vi åkte och lämnade av grejerna på hotellet. Sen blev det sightseeing i Venedig kan jag sähga. Båda gick konstant med fåniga leende på läpparna och sjukt exalterade över staden. Vi satte upp regler att man var tvungen att kalla alla kanaler för vägar och alla båtar för bilar. Strosade runt och fotade i Venedig hela dagen, jag började dagen som Japan och satsade på kvantitet i mitt fotande men efter ett tag övergick jag till att försöka mig på konstnärliga foton i märkliga vinklar. Vi fotade fönster och annat som jag sen taggat Mary från Canada i och började dagen med en öl.

Till lunch blev det lite frukt och ännu en öl och för att kompensera vår budget lunch blev det en gondol tur på det. Så jäkla fräckt, haha. Hoppas innerligt att hamna inramad på nån av alla turisters väggar som tog foton på oss från broarna. Sjukt bra dag kan man helt enkelt sammanfatta det och shit vilken häftig stad det är. Ölen fortsatte sjunka ner i strupen hela dagen och vi sprang runt och skrattade, försökte hitta rätt, kom på att inget är rätt och inget är fel om man inte har något specifikt mål men Gary "visste precis var vi va hela tiden (?)" gick i trånga gränder och fotade kanaler. Tillbaka på hotellet drack vi lite champagne, budget vin och öl (vem har sagt att man inte kan blanda) och gick ut för middag i venedig.

Som en reply till Marys MTV Cribs på Prisoje (ni vet där jag delade rum med muffen) så gjorde vi vår egen MTV Crib om vårt hotellrum. Pallar inte lägga upp den här men den finns bland alla videos på facebook. Check it out guys!!

I övrigt är sista provet på tisdag, Lisa den duktiga lilla donnan, är redan klar och nu sitter hon och deppar för att vädret inte är tipp topp på hennes semester. Och då e hon redan brun som en pepparkaka...

Inga kommentarer: