torsdag 21 maj 2009

Njuta ikväll

Jag sitter på nålar. Eller nä, jag sitter i en fotölj som är rätt bekväm faktiskt men jag sitter bara och inväntar Carolins ankomst. Jag har pluggat det som ska pluggas, typ iaf och nu ska jag ner och köpa en flarra (vem försöker jag lura? Idag blir det major catching up...

galet att livet där hemma rullar på som vanligt, man tror ju att livet där hemma borde ha stannat och inväntat min ankomst men så är det alltså inte. det är så konstigt, och ännu konstigare att alla människor man träffat här också kommer fortsätta leva sina liv efter att man åkt hem. Men det är ju långt bort än. Kommer ju sakna juggesoppan innan maten.

Vet inte hur jag ska kunna bo själv igen efter att ha haft världens bästa roomies i ett halvår. Jag menar, kan man bli annat än lycklig när man sitter och pluggar i sin ensamhet och så kommer Carlo och försöker låsa fast sig i sängen medans Pierre studsar runt som en liten duracellkanin på speed (oftast i handuk, ibland utan) och Lisa helt plötsligt lägger en jätterap tätt följt av ett " men GUD. FÖRLÅT!" med två uppspärrade förvånade ögon. Att hon inte förstått att det numera bara är hon som blir förvånad över sina ljudliga mag-gaser. Jag tror jag har förstått innebörden av the more the merrier... Jag kommer sakna att träffa sajma på stranden och konstigt nog kommer jag nog t.o.m. sakna Vladicas ... ja, ska man kalla det skämt??

Jaja, men vi är ju inte där än. Nu njuter vi istället. Njut! Ikväll ska jag njuta av vin med Carolin för det rimmar!

Inga kommentarer: