lördag 9 maj 2009

ett, två, jobb

Carlo tycker att jag skvallrar för mycket om honom och för lite om mig.
"Bara jag håller handen med någon så hamnar det i bloggen men när du är den skyldiga skrivs det minsann inget". Jag kan ju faktiskt inte säga annat än att han har en poäng, jag tycker det är roligare att skvallra om andra men på order av Carlo ska jag nu skvallra lite om mig själv för att väga upp. Och för att det är värt att skvallra om. Så nu kommer ett sensationsinlägg, ett skvaller inlägg som inte handlar om Carlo "Drama" Vercelli.

Jag har fått jobb. Tydligen ska man ha "kontakter" för att få jobb i det här landet. Så i tisdags skaffade jag lite kontakter. Typ. "kvart i två" som i Slovenien är "kvart i fem" så stod valet mellan två stycken, vi kan kalla dem ettan och tvåan. Lätt val kände jag och bestämmde att jag inte skulle spendera natten hemma. Nu är det så att ettan och tvåan var på klubben tillsammans eftersom dem jobbar tillsammans på hotellet där jag lämnat in ansökan om jobb. Så tvåan körde mig och ettan hem till ettan och släppte av oss. Fröken Andersson är vid detta laget lite långt in i dimman och vet inte hur det kom sig men tydligen har mitt telefonnummer slinkit in i tvåans telefon. Ojdå!

Så efter att ha tagit "the walk of shame" dagen efter och berättat för Team Sweden att nattens bravader utspelades hos en kille som har inflytande över personalen på hotellet så börjar skämten flöda in.

Pierre - "Sweet Frida, ligg med chefen så får du jobb."
Carlo - "Bra jobb! Frågade du om dem kan fixa jobb till mig, haha!"

osv.

Nästa dag plingar det till i min mobil men det är inte Ettan som smsar utan tvåan. okkeejj??? Jaja, han vill väl bara va trevlig tänker jag tills jag får ett meddelande där han frågar om jag vill ta en drink med honom efter jobbet för att han tyckte jag va så söt.... WHHAATTT??? Vad tänker han???? Han skjutsade mig hem till hans kompis två dagar sen... Känner inte att det är lite konstigt eller????

Funderar på att svara att vi kan ta en drink när han fixat jobb till mig men fegade ur och körde den gamla vanliga "sorry, busy busy. men vi ses nån gång typ".

Två timmar senare får jag meddelande igen där han säger att han pratat med sin chef och att han vill träffa mig dagen efter och nu är jag bartender i pool baren på det tjusigaste hotellet i Portorze. Tydligen ska man inte ligga med chefen utan med hans polare, who knew???

Inga kommentarer: