torsdag 7 maj 2009

orakade ben!?!

Jag tror att Drama är sjuk stackarn. Visst, det var Pierre som stannade hemma från skolan men Carlos beteende idag på föreläsningen är inte riktigt friskt. Det börjar med att han vänder sig:
- Frida, jag tror inte jag är riktigt normal.
- ???
- Jag tycker läraren är het i vissa vinklar...

Jag tittar på Carlo och tittar sen på vår lärare. Hon har tantkläder på sig, stora påsar under ögonen, pratar bebisspråk oc hela hennes uppenbarelse ser mest insjunken ut. Jag vänder mig mot Carlo igen och känner med handen i pannan på honom. Ingen feber!?!

Det går nån timme....

Carlo vänder sig mot mig igen

- Frida, har du en hårborste???
- ??????
- !!!!!!
- Ehh, ja. Det ligger en i väskan, den är gigantisk så du lär inte missa den...

Jag funderar för mig själv vad sjuttongubbar Carlo ska med min borste till, han har ju keps på sig. Han tar upp borsten och börjar borsta sitt orakade ben. WHHAATTT?????? Sen vänder han sig om och fortsätter lyssna på läraren som om inget konstigt har hänt. Det tar några sekunder då mina ögon, mitt ansikte och hela min kropp är ett enda stort och chockat frågetecken innan jag exploderar av skratt. Eller nej, vi befinner ju oss på en föreläsning då det just vid detta tillfälle förklaras formler framför oss så jag försöker kväva min skratt explotion. Då vänder sig Carlo om med en busiga ögon och jag ser att även han försöker att hålla garvet i flabben. Det gick så där för oss båda, ett tag sitter vi där och gör underliga hulkande ljud så fort vi ser varandra i ögonvrån. Detta pågår tills läraren vänder sig om och frågar om vi verkligen lyssnar på henne. Vi nickar och skärper oss i tio min. Sen vänder sig Carlo igen

- Kan jag låna den igen?

Så borstar han även sitt andra orakade ben!

Inga kommentarer: