fredag 30 januari 2009

Sven stekare

Idag har jag gjort en vän. Han heter Sven Stekare.

Jag är glad idag, igår var jag på en dansskola och lärde mig lite latinodanser och bestämmde att jag ska dansa där nästa vecka. yeay! Så nu ka jag dansa av mig och bli av med lite spring i bena, gött!

I övrigt har vi haft lektion i slovensk folkmusik idag och vår lärare spelade ca 25 instrument som aldrig tidigare skådats av våra svenska blåa ögon. Sedan gjorde vi våra egna "instrument" genom att såga av bitar från bambuträd. Sen fick man putsa och greja med sandpapper för att göra den fin och slät. Efter det borrade man ett litet hål i bambupinnen och satte på plast på ena sidan med hjälp av gummiband. Då får man en bambupinne som ser ut som en liten ljushyad arab i öknen och man får frisera med sax. Min lilla nya arabvän fick kinesögon ditmålade och heter nu Sven stekare... Sen är det bara att börja spela! Vi spelade "Mamma kokar kaffe" och efter lektionen har vi även övat in pippi långstrump, en Britney Spears låt, en Backstreet Boys låt och favoriten Golddigger. Vi planerar nu starta ett band... fortsättning följer...

Imorgon tror jag vi drar en sväng till Italien för en pizza (läs det väldigt nonchalant som om det inte är en big deal att åka till Italien över dagen för det tar bara en halvtimme och kostar ca 30 svenska kronor). Så jobbar vi!!

Inga kommentarer: