måndag 26 januari 2009

fashion by Koper

jag tänker inte stå för detta inlägget om det visar sig att min språkkursklass är världens härligaste människor om ett par månader men just nu kan jag säga att mitt första intryck av mina kursare är: ????

ok, vi jobbar förvirrade uttryck i fejjan, konstiga kläder (favoriten idag var tjecken som jag delar rum med. hon hade på sig rödrutiga byxor som var höga i midjan. till det hade hon en orange t-shirt och gympadojjor), underliga frillor o.s.v. ja, ni fattar... dem ser ut som hej, kom och hjälp mig! två finskor berkar jättetrevliga och roliga men annars har jag (än så länge) svårt att se en framtida vänskap med vår språkkursklass.

slovener då... hmm.... ja, dem är snälla och tar hand om oss. kör oss lite hit och dit och visar lite grejer. trevligaste slovenerna än så länge heter dominik, kim och alessccchhh(?). I övrigt kan man ju konstatera från en dag i kopers centrum att slovener inte har mycket till klädstil... vi snackar 90-tals öststatsmode. konstiga jeans med fransar över hela benen, glansiga jackor i brunt och lila och så den obligatoriska korta navy-frillan för grabbarna. kort kort kort på sidorna och lite längre mitt på huvudet. yummi:-) chansen att ligga i detta land är just nu nere på noll!!

dags för en ny frilla för grabbarna??

Inga kommentarer: