söndag 25 januari 2009

framme i land konsonant

nu sitter vi alla fyra nöjda med att ha en dator med internet framför oss. vi pratar inte. vi skratttar inte. vi gråter inte. vi bara sitter med våra datorer och försöker sammanfatta dagen i blogginlägg, på msn och på facebook. vilket liv va? den enda som pratar är min mage. den vägrar hålla tyst! för att bli av med mina magproblem så sa doktorn att jag måste dricka 1 liter vatten blandat med en liter apelsinjuice och en tesked salt. om dan. det smakar blä!
utöver det får jag äta lite mosat äpple och lite vittbröd i små små porttioner. yeay! vi ska ut och käka med lite folk idag, jag ska beställa lite ris. en liten portion tack! blä.

utöver det så bor vi på hmm... ett vandrarhem typ med världens kanske minsta kök. ever! lisa har än så länge svimmat på flygplatsen, trott att bryssel låg i holland, trott att holland och belgien var samma land och trott att bryssel ligger i schweiz. hmm, har jag nämnt att vi pluggat kulturgeografi i ett halvår?? haha! carlo har hunnit få foto på alla när dem sover med öppna munnar (his time will come... mohahaha), dokumenterat allt och alla inklusive flygvärdinna och en okänd man från chicago som jobbar med att sälja kläder. han har även hoppat av glädje när han sett juventus på TV och snackat italienska med en gubbe som har en restaurang där man bara dricker. pierre invigde med den förstra ölen en timme efter att vi landat i slovenien. det förtjänade han efter att ha dratt en söndrig resväska och bevisat att det finns kortspel där det inte hjälper med nybörjartur. bubbel e inte hans spel kan man säga! undertecknad räknas inte heller in som någon finlirare på bubbel. tyvärr.

igår fick vi också hälsa på en jävla massa människor men med tanke på hur dålig jag är på namn i vanliga fall och hur svåra alla namnen är här så avvaktar vi med att nämna nån.. än så länge är alla team konsonant.

dagen har spenderats i solen och här är riktigt fint väder för att ha glajor på sig :)
i like it!

Inga kommentarer: