måndag 19 januari 2009

bye bye, see you then

nu har jag sagt hejdå till kälmääär och det med råge! fredag så skrev och fixade jag (förhoppningsvis) tentan som var mitt sista måste i kalmar och detta firades med hejdåfika på stan med dem delar som fanns kvar av mina girls (ja, som vanligt räknas carlo och pierre in bland mina tjejer) och vinkade av vevve och charlotte vid tåget och lite dramatiskt hållit händerna mot tågfönstret. Efter snyft snyft/hejdå/bye bye see you then gick vi en liten kompetterande runda till systemet, förfestade och blev sjuuukt asiatiska. nej fan, orientaliska... vad e skillnaden och vad är egentligen orientaliskt?? Jag vet, det kan vara röda strumpor, en hudfärgad negliege, snygga nya dojor som tjejer drar efter andan när dem ser (hmm, typ) eller kuddarna i villans soffa. hmm, vilken av dessa väldigt orientaliska grejer hade carlo?? hehe. mysterium!

förfest med vattenpipa och liveshow från andra sidan gatan. roligaste på hela kvällen (kan ha vatt de roligaste som skett i kalmar) var storm och behr lyckönskningar till det mysiga förhållande. för man måste väl ha ett mysigt förhållande om man pippar halv sju på kvällen en fredag med tända lampor och en publik på 30-40 pers... eller? okej, publikbiten kanske dem inte var så medvetna om förren dem hörde skratten, julbet och applåderna. sedan va det tackfest på kåren där jag i musikkrysset var den enda som av någon oklar anledning visste vad hunden i lilla sjöjungfrun hette. det var, bodeshotts på baren, 90-talsmusik och ett påtvingat magdansframträdande av jonas l. sedan var det mellanfest i jaktstugan och jag sprang runt i mina brillor, sjöng skånska snapslåtar och buggade rundor i köket. kvällen avslutades med vallen och pizza.

lördagen sov jag längre än systemet hade öppet, packade kläder och stuff. förundrades över hur mycke kläder, skor och väskor som kan rymmas på 27 km. men men, jag är en ekonomisk tjej, gillar att ha mina pengar där man kan se dem - i garderoben. :-) lite youtubande efter britney spears (!?) och en buss ner till storgatan. en jättekul kväll även om den fick en seg början eftersom bakfyllan låg som en krokodil under vattenytan och lurade. jag snackade sex och bajs i köket med sandra, lisa och ivarsson, dansade i fönsterkarmen, bondade med slovenien-jens, skrev konstiga sentimentala sms, battlade med daniel och carlo (som lärde sig ett nytt party-trick som återkom under kvällen), skrattade åt carlo i soffan, skrattade åt carlo när han satt i soffan och fick en sjukt konstig fylla på kaffedrinkar. efter ett besök på pizzerian som lägger kyckling på vegetarisk pizza och fått pengarna tillbaka kom jag hem och mitt städmaraton började... jag diskade, putsade speglar, skrubba toan, dammtorkade och gick ut med sopor. halv fem va lägenheten städad och jag låg med klarvakna ögon stirrande i taket ovanför sängen och vickade på tårna. Vad gör man?? en halvtimme senare lyckades john blund joina mig men fyra timmar senare hade han försvunnit och jag låg klarvaken och stirrade på klockan som bara va nio.... ett par timmar senare kom pappa och sen var det kalmar bye bye.

det här kan va världens kanske längsta inlägg.... well, deal with it. jag kan väl inte hjälpa att jag har så sjuuukt intressant och händelserikt liv. dagen har spenderats i sängarna med barnkanalen och två morgonpigga systerbarn runt mig och eftermiddan hos jenny som imorgon drar till birmingham. hon håller på att packar nu och hejar på jenny när hon packar. hur fan packar man ner ett halvår på 20kilo?? det mina kära vänner, är dagens stora mysterium!!

Inga kommentarer: