måndag 18 januari 2010

mongos?

Kursstart idag. Först funderade jag på om jag verkligen hamnat företagsekonomiklassen eller om jag egentligen råkat slínka in på svenska från nybörjare. Dem tio första namnet som ropades upp på listan va mahchmad, achmudis, julischaba, alibaba osv. Ni fattar. Jag och fröken Brun tittade på varandra och tittade oss omkring lite misstänksamt. Men vi va rätt.
Övriga som fanns i klassrummet var den ökända Bitterfittan och en av hennes bästisar - Högvatten (ni vet hon som alltid har liksom lite kortare byxben än vad som är okej).
Och jag som har mobbat Pierre sååååå mycket för att han ska läsa kulturgeografi med alla grottmongos. Men han verkar klara sig bra. Tjiii fick jag. I ett sms till Carlo stod följande
"9 stycken i klassen. 2 mongos."
Nu jävlar ska jag kicka skiten ur företagsekonomin!

Inga kommentarer: