onsdag 27 januari 2010

Dagens tips - från Snigel

Ibland händer det. Dem små guldkornen i livet. Grädden över moset liksom. Ni vet när man helt plötsligt får reda på saker som kan förändra ens liv... för alltid! Idag var en sådan dag...

Jag droppade förbi tjejerna på Kolonigatan på vägen hem. Precis när jag skulle gå hörde jag det... Smällar från mikron. Jag tittade med stora (man kan ju drömma) undrande ögon på Snigel... Hon bara log.

- Snigel, det smäller i mikron...
- Ja, det gör ju det ibland.
- Jaha????????? Vad lagar du för nåt då.
- Broccoli....

Förstår ni... Från djupfryst till färdig, knaprig mumsig Broccoli i mikron på 4 minuter. Alltså, hejdå kastrull och timer och hallå mikro.

Jag bara undrar hur denna kunskap har kunnat undgå mig i 23 år??? Det ska vi ta igen...

Inga kommentarer: