onsdag 13 januari 2010

inget analt

Jag ser en mystisk bok på soffbordet.

- Moa, Vad är det???
- Min dagbok från sexan
- :). Får jag läsa?
- Jag kan läsa lite för dig.

Jag slänger mig ner och tittar med stora förväntansfulla ögon på Moa. Mina dagböcker från samma tid innehåller endast listor över alla jag var kär i och varför.
"Jag är kär i Tony för att han är snäll, Pontus för att han är snygg, Emil för att han är söt o..s.v." så därför var jag totalt oförberedd på Moas vilda levene vid tolvårsåldern. Några höjdpunkter (tyvärr kan jag p.g.a. chock/fruktansvärd tillfredsställdelse/skrattattacker inte komma ihåg bipersonernas namn så jag tar mig friheten att döpa om dem till Bill och Bull):

Idag efter gympan gick jag och Sanna in i killarnas onklädningsrum. Där va Bill och Bull. Bill hade ingen tröja på sig och Bull hade bara kalsonger och T-shirt. Bill frågade om vi ville ha fyrkant, han skulle bara behöva "stoppa in den". Moa och Sanna ställer sig tveksamma till detta men säger kanske nästa gång dem har gympa. Men inget analt.


Helt plötsligt känns det som alla pusselbitar faller på plats. Stomipåsen och skelögdheten känns som två betydelse lösa paranteser i hela Moas liv. Hennes liv har sedan tolvårsålder handlat om att uppmuntra fyrkanter och vakta sin anala öppning från besök.


Vid tolv års ålder, i sexan, kommer jag ihåg att Tina frågade mig om jag någon gång i mitt liv skulle kunna tänka mig att runka av någon. Jag minns att jag blev alldeles kallsvettig och sa nej eftersom jag inte hade en aning om vad "runka av" betydde. Detta ord kunde jag sedan lägga till i mitt ordföråd tack vare Bullen och Kamratposten. Analsex, det hade jag inte en aning om vad det var...

Inga kommentarer: