måndag 8 juni 2009

utveclingsstörd Karlsson på taket

Så sjukt bra dag, njuter verkligen av att vara ledig även om det är ganska kul på jobbet ofta även om man får slicka mycket hotelgäströv när det är 5stjärnigt plus. Det finns ju en del orginal där också... I lördags t.ex. när jag satt i lunchrummet ser jag en som ser ut som en lite utvecklingsstörd Karlsson på taket. Jag kan inte avgöra om "det" är en man eller kvinna, om det är en tonåring eller medelålders eller vad sjutton "det"s jobb kan vara på hotellet. Det hela bli märkligen situation när Karlsson sen är väldigt högljudd och försöker ha en konversation med sina.... kollegor!?!

Resten som jobbar där då?? Jo, vi har städerskorna (nä, jag har inte sett en enda manlig städare) som ser ut som "hej, kom och hjälp mig dö" eller "jag fattar inte vad du säger vilket språk du än pratar med mig på". Sen har vi alla som går runt och ser ut som dem har en champagneflaska uppstoppad i röven. Dessa känns igen på deras strama ansikten, ler inte i onödan till sina kollegor men smilar upp sig ordentligt för alla gäster för att dem ska köpa deras champagneflaskor. Vi har badvakterna (ja, det behövs två badvakter för att vakta en pool !?!) som lunkar runt och kunde inte hata sitt jobb mer. Mina favoriter är ju pingvinerna, dem har frack, vita handskar och min favorit pingvin heter Bojan och ser dessutom ut som en pingvin i fejjan.

Ok, partyt kallar.. peace

Inga kommentarer: