tisdag 9 juni 2009

kissa i vattnet?

Fest igår igen. Och idag igen. Det är ju ingen hejd på oss när jag har mina svenska babes på besök.... Eller ska vi kalla dem engelska nu?? Dock passar dem inte in på min uppfattning (läs gärna förutfattade mening) om engelskor som är att dem är vita och fläbbiga. Jenny håller med och tror att hon har påverkats och "smittats" eftersom hon efter en dag i den slovenska solen såg ut som Danmarks flagga. Och en fylla på det så går Jenny så snett att hon ser ut som lutande tornet i Pisa inlindad i danskflaggan. Henner svar på varför hon inte kunde räta upp sig var
"Det är inte jag som är sne, det är ni som ser snett. Ni är ju fulla!"
Hmm, det va ju inte vi som föll ihop i en hög dock ;) Men fläbbig är hon iallafall inte!

Ikväll blir det fiskrestaurang, drink på bar alaya och dans på Tivoli. Den vanliga rutten kan man säga, minus restaurangen då. Sådana utsvävningar har man inte råd med som student. Då tycker man att det är dyrt att betala fem kronor för att gå på toa vid stranden. Då bestämmer sig jag och Lisa för att kissa i havet. Detta har inte hänt många gånger i fröken Anderssons vuxna liv. Inte för att jag tycker det är äckligt eller så utan för att jag får för mig att urinet stannar i min bikinitrosa och att jag sen luktar urin mellan bena resten av dagen. Men Lisa är målmedveten, hon hänger sig ner från piren, med vatten upp till midjan och skriker "NU KISSAR JAG!!!!!!!". När det sedan dags för min kissdebut i vuxen ålder (när blir man vuxen förresten?) så känner jag att Lisas kissställning är lite för våghalsig för oss mindre erfarna havskissare så jag simmar ut lite och följer Lisas instruktioner om att slappna av. Det går sådär med tanke på att jag inte kan sluta skratta åt Lisas tidigare uppvisning. "Kommer det nåt? Kommer det nåt Frida??" Till sist kunde iallafall också förorena det Adriatiska havet lite och skrika "NU KOMER DET!!!". Alltså, ibland önskar man att man hade en inbyggd videokamra i huvudet så man skulle kunna återuppleva vissa stunder för såhär nöjd var jag efteråt över min nyvunna talang...



Vet inte hur glada övriga badare var över min nya färdighet. Vi har förgäves sökt övriga Portoroz om en kommentar....

Inga kommentarer: