onsdag 25 mars 2009

tattare

Nu har det hänt, Carlo har avancerat. Nej, fortfarande inte fått ligga, sista kvar i Team Sweden. På den fronten var han först glad att "hon den blonda" var ute igår, sen var han ännu gladare när hon överröste lilla Carlo med komplimanger och berätta hur mycket hon ville ha honom men hans glädje förvandlades till frustration när hon sen lägger till ett stort MEN efter alla komplimanger... Varenda sloven coh österrikare Carlo satsar på har pojkvän. Den här tjejen "den blonda" har dock snäppet bättre moral än tjejen som blåst honom på konfettin tre gånger i sänghalmen så igår blev det inte ens hångel eller torrjuckande för lilla Carlo...

Men han avancerade på andra fronter. Från att ha stått och skrikit efter bröd som den lilla tiggarunge han va som barn har han nu bestämt sig för att ta saken i egna händer. Nej, han ställde sig inte och bakade mitt i natten men smög på vägen hem från klubben vid morgonkvisten in på bageriet medans jag väntade utanför. Två sekunder senare kom han ut med en stor limpa i ena handen och en baguette i andra:
- Haha, jag snodde dem, spriiinngg!!

Så där sprang vi genom partyroz mitt inatten, Carlo med ett bröd i var sin hand och jag med en sko i varje hand och endast Carlos strumpor på fötterna. En halv baguette blev min del av stöldgodset medans Carlo satte i sig en hel limpa och en halv baguette. Mellan tuggorna fick han med ett nöjt flin fram:
- Jag ska käka upp allt och imorgon ska jag skylla på Pierre, hehe...

När vi kom och tände ljuset i trapphuset på vår våning såg vi två fötter sticka ut från ett rum brevid hissen som är kanske 1 kvadratmeter och endast innehåller rör och vattenledningar. Carlo går och får liv i den stackars människan som lyckats decka där och sen lämmnar vi honom åt hans öde där han står framlutad och plockar upp alla småmynt han tappat. Två minuter senare springer vi ut och kollar om han glömde kvar några pengar. Det gjorde han inte. Fan. (Jag vet, vi har blivit tattare. Blev smittade på zigenarfesten vi va på tror jag)

Inga kommentarer: