lördag 21 mars 2009

pippa pippi

Jaja, nu släpper jag superkvällen och skvallrar vidare om vår resa. Lödagen efter en hel timmes sömn var vi på världens näststörsta turismmässa i Berlin vilket hade oanade konsekvenser på våra nationaliteter kan jag säga. Oj oj oj! Lisa blev helt plötsligt Japan och fotade så mycket att t.o.m. japaneserna själva skulle bli generade och samtidigt i en annan del av mässan förvandlades helt plötsligt grabbarna från Scandalnavia till zigenare och gick och stoppade ner allt som fanns att hitta i fickorna. Carlos samvete kom dock tillbaka i vågor och det hände att mr. Drama stod och diskuterade flygplatser i 10 min för att med gott samvete gå därifrån med en liten chokladbit och en pin. För sin goda vilja belönade karma honom med en bok om den omdiskuterade flygplatsen. På bussen tillbaka till hostlet användes deras ihopsamlade skatter som muta för att slovenerna i bussen skulle förstå att vi sex (mot deras 150 slovener) stackars erasmusstudenter came in peace. Budskapet verkade gå in!

Sverige fanns på plats och våra enda representanter var Pippi Långstrump. Nu vill jag bara säga att alla ni som tror att ni gillar Astrid Lindgren Pippi kan slänga er i väggen. Pierre aka Nasse aka Pippi gillar henne mer. Ja, det är sant! Lilla Pierre blev kär och framförallt stenkåt på Pippi. Jag har fått beskåda Pirreman spana in Pippis rumpa och försöka ragga upp henne medan han lite casual satt och tugga på en guldpeng och hon glatt fotades med barn. Hur gärna jag än vill ( och det är mycket)så kan jag tyvärr inte meddela att pierre fick pippa pippi. Tyvärr. Det hade annars varit nåt att berätta för barnbarnen...

Sen va det det vanliga köret med förfest på rummet, utgång på klubb i Berlin och bla bla bla. Ni fattar, det vanliga för partypinglor som oss. Vi som fortfarande är unga och dumma. Och dagen efter åkte vi till Polen.

Mitt första intryck av Polen är bara humor. Vi stannar på en rastplats och jag gör som alla andra 100 tjejer på resan och springer till toaletten. Där skrattar jag så mycket att jag nästan kissar på mig innan jag hinner sätta mig på toastolen. Dem har fönster på toaletten. Jaha, vådårå tänker ni säkert nu men NEJ. Dem har fönster på toaletterna UT MOT KÖN! Lite ribbade iofs men ändå tillräckligt för att jag hela mitt toalettbesök skulle sitta och vinka, göra peacetecken och reta dem som stod utanför och vänta på att jag skulle bli klar (läs leka klart) så att även dem skulle få tömma sin blåsa. Hysteriskt kul!

Bästa med Polen var självklart att träffa Jonas igen. Han är verkligen den bästa ever!!!!!!! Nu får det bli fortsättning följer för det är inte en chans att jag orkar återberätta mer av vår galna resa ikväll. Bra så!

Inga kommentarer: