lördag 21 mars 2009

Resan på djupet

Ok, så nu ska jag försöka sammanfatta en tiodagars tripp genom Europa i ett blogginlägg utan att få kramp i fingrarna eller producera sömnmedel för mina läsare? Ja, jag vet inte. Jag får väl göra ett förök iaf...

Vi kan ju börja med att tisdagskvällen var vad vissa skulle kalla en top 10 fylla och fröken frida var inte helt nykter i skolan på onsdag morgon så när onsdag kväll kom hade jag "sparat" på bakfyllan för att kunna sova bort den 100000 timmar långa resan till Berlin. Ha, trodde jag ja men icke! Det visar sig att bussen är inte en vanlig buss utan en discobuss. För er som inte orkar slå upp "slovensk discobuss" på wikipedia så kan jag ju förklara vad detta innebär. Vi snackar alltså blått neonljus i bussen, hög dunka dunka musik och bland en buss full av slovener så finns även slovenernas alfahane. Han skriker högst och mest och har en röst som inte går att beskriva. Jag drar ner luvan över mina ögon, stoppar lyssningsvänlig musik i öronen och försöker sova bort min bakfylla medans grabbarna och Lisa svär och blänger på Alfahanen.

Framme i Berlin blir Carlo i extas inne på ett äkta tyskt LIDL. Han sprang (ja, faktiskt) mellan godishyllorna med sådan fart att jag fick ta på mig en cykelhjälm för att skydda mig. Det är självförsvar det!




På fredagkvällen åkte vi till Tropical Island i Berlin. Så sjukt kul! Vi kom dit vid åtta på kvällen och sen badade, söp och fotade till fem på morgonkvisten.
Självklart har vi förevigat på Lisas undervattenfoton när hon förvandlaas till häxan Ursula och tog en powernap (läs decka) i jacuzzin framåt småtimmarna, inga konstigheter!

Vladics (numera Larry men det är en senare historia)tjejfniss, närmanden på Pierre och den manliga ryamattan på bröstet

Inga kommentarer: