måndag 23 mars 2009

Larry och Inga

Historien om Inga:

Starbucks, himla gott kaffe där. Visst det är lite grejen att det är Starbucks men visst fan är kaffet jävligt gott där. Och dessutom lite roligt att köpa. Det blir liksom lite personligt när ma måste uppge sitt namn så det kan klottras ner på en kaffemugg och sen vänta på att personalen ropar ens namn istället för bara "kaffe latte" eller vad man nu vill ha. Den här proceduren blir ju ännu mer mysig och rolig om man uppger ett annat namn än sitt eget. Ja, precis min typ av humor. Så när jag var med mina girls i Prag i maj förra året så var jag ju tvungen att underhålla mina tjejer som faktiskt har samma torra humor som jag och uppge Inga som namn istället för Frida. Deras miner när dem ropade "INNGGAA" och jag snällt gick hämtade mitt kaffe var obetalbara... Jag bestämde mig därför att även denna gång när jag var i den tjeckiska hufvudstaden uppge Inga som namn på Starbucks, man ska ju hålla på traditionerna... Dock var det inte jag som stod för humorn detta Starbucksbesöket utan Vladi...

Så här gick det till när Vladi ska köpa kaffe på Starbucks för andra gången i sitt liv (ni fattar väl själva att V=Vladi och P=personal:
V - One caffe latte.
P - OK. What is your name?
V - What????
P - Could I please have your name?
V - No, its ok.
Jag - Vladi, han vill ha ditt namn att skriva på muggen...
V - Aha, Vladi.

Medans vi väntar på vårt kaffe:
V - Jag tyckte han sa Singa long sling och jag fatta inte vad det va. Trodde det va nåt han ville hälla i kaffet..

Vi skrattar, sen kommer kaffet och på Vladis mugg står det inte Vladi utan Larry...

Inga kommentarer: