fredag 27 mars 2009

Herr Choklad och Fröken Grönsak

Hela vår tid i Slovenien så utfärdas ett tyst krig i Team Sweden men eftersom jag skvallrar så galet mycket om alla i min lilla blogg så ska jag idag använda ailias för att skydda deras identiteter. Så i ena hörnan har vi Herr Choklad och i andra hörnan Fröken Grönsak. Kriget pågår konstant och en attack kan yttras genom en menande en blick från Fröken Grönsak när Herr Choklad äter kindergodis till frukost (eftersom det innehåller mjölk). En motattack till denna blick utövas då av Herr Choklad som demonstrativt tar ett choklad till. Då brukar Fröken Grönsak kapitulera med en skakning på huvudet och lite himmlande med ögonen.

Ibland kan fighten mella dessa även ta vokabulär form. Som idag efter att Herr Choklad åt två vitlöksbröd till frukost

- Va? Har du käkat två vitlöksbröd Herr choklad?
- Ja, jag köpte fyra igår...
- Vet du hur onyttigt det är?
- Vadå?? Vitlök är ju en grönsak. typ. Och smörär ju asnyttigt, det kommer ju från kon!
- Jaja, käka du lite vitlöksbröd men inte TVÅ BAGUETTER OM DAN!

Jag tror ingen av sidorna kommer hissa vitflagg förren vi kommer hem i augusti...

Inga kommentarer: