onsdag 11 juni 2008

soppeklös

här är mitt liv två månader framåt:

jag vaknar och får skjuts till jobbet, för att få komma in måste jag visa id och gå igenom en metalldetektor. väl inne så byter jag om till blåa byxor, blå t-shirt, vita tofflor, vit läkarrock (exalterad jessica) och sätter på mig ett hårnät. väl inne i produktionen så tvättar jag händerna och tar på mig vantar i tjockplast som känns som latex, (försök arbeta med fem kondomer utan glidmedel kvar på fingrarna nån gång - inte lätt!) och sen packeterar jag mat. och sen packar jag mat. och sen packar jjag mat. och sen packar jag mat. sen går alla upp på lunch klockan 11 och fika klockan två och där emellan packar vi mat och packar mat.

det e jag, jossan, jossans bror jonatan och hans kompis Arvid som jobbar där. förrutom oss så jobbar hela familjen thai. tycker du norska är lätt??? försök förstå norska med thailändsk brytning - thaiska. inte lätt! man förstår att dem vill att man ska göra något men inte allltid man riktigt förstår exakt vad det är man ska göra. efter första timmen idag så tror jag att förvirrade hönor är bästa sättet att förklara detta släkte.

efter jobbet spelade vi lite volleyboll, jag å jossan satsar på att kunna kicka allas ass efter sommaren men vi har en bit kvar tills det är möjligt. tittar lite på tv och har där ifrån fått dagens ord: soppeklös.

soppeklös = svamp i underlivet

Inga kommentarer: