måndag 9 juni 2008

kultingens födelsedag

Linköping.

Utöver ätit mig smällfet har jag supit mig smällfull. Inga vuxenpoäng på den resan, de skulle va jessica som plockar dem då. Med tanke på vilken fin lägenhet hon hade med stora fina rum, tvättmaskin, diskmaskin och balkong. Vi baka smarrig tårta och kladdkaka och skakade våra lurivga på dansgolvet. Tyvärr va vi typ dem enda ute , eftersom folk i linköping inte fattat att de va just i fredags som jessi-jones fyllde å inte nån annan dag. De få andra som var där va en sjukt bra bartender (nej, han kunde inte flaira och inte blanda speciellt bra drinkar så du är fortfarande the one and only lisa) men jag slapp betala på hela kvällen – de gillade jag.

Det fanns en kille till på stället förutom de legendariska jessica-följet….. men han sprang vi ifrån. Killen va dock envis och sprang efter så vi fick springa åt olika håll för att förvirra den lilla stackaren. Rätt åt honom!! Va?? Jessica avancerade (mot sin egen vilja) från att ligga som kulting på sin säng till skinnsoffan som blivit bra vän med mina svettlökar kvällen innan. Stackarn hade inget val eftersom jag (den strandade valen) hade intagit hennes säng för att fly undan jessicas städmani som plötsligt infann sig vid 4 på natten. Johan hade bästa platsen med ett nattduksbord och världens minsta kudde som huvudkudde. Johan visade också smakprov och bevis på att rosa är en färg för tjejer, Tjejer, TJEJER i en topp som va så tajt att glamormodellerna i vår huvudstad hade blivit generade.

Sjukt bra helg i alla fall med min älskade popcorn påse. Ska bli kul att presentera lilla jessica för vännerna i kalmar i höst, måste bara komma på ett bra sätt för att hindra den lilla kultingen från att äta mina vänner och varna alla småbarnsmammor som har unga killar som far till deras barn. Mest för att inte jorden i kalmar ska bli sunkig efter dregel från jessis läppar….
Tack för helgen älskling. Du är så bra. Älskar dig. Ät inte mina vänner e du snäll.

Inga kommentarer: