torsdag 26 juni 2008

ett liv för en dag!

för första gången sen vi kom till vårt kära grannland så har jag och jossan faktiskt varit lediga och märkt av att det är sommar. jag har tidigare hört att det bor norrmän i norge men har inte vetat om detta är en myt? en sägen? en folksaga? en gudasaga? en uppdiktad historia? en allegori? en fabel? en legend? en felaktig föreställning? en fantasi? en lögn för att locka turister men efter en hel dag i oslo utan alla vietnames som jag brjat tro var norges urinvånare så kan jag säga att det finns även hopp för detta lilla land. det finns norrmän - dagens sanning!

jättemysig dag! vi åkte in till oslo och tittade på slottet och gick och satte oss på aka brygge på ett riktigt sweet ställe på en brygga som hade stora fluffiga soffor. där drack vi en latte och och myste i solen. härligt! sommar va de ja, hade jag nästan glömt! sen gick vi över gatan till nästa ställe, fridays, och käkade vitlöksbröd, pasta och drack lite vin. sen upp på ett tredje ställe för lite mer vin. vi gillar vin:) och avslutade kvällen med en glass från burger king som avnjts på torget lyssnandes på en stackare som satt i rullstol och spelade på torget. (jossan tyckte iaf att han satt i rullstol. vet inte var hon fick det från, han satt på en trumma och lirade lite, om det var en rullstol så hade den kommit från typ 70-talet. undra hur lång världens längsta parantes är??)

samtalsämnen var (som vanligt) killar, sex och kommentarer om konstiga människor som vandrade förbi, bl.a. en stackare som faktiskt gick runt med halva röven i fria luften, och inte var det en vacker bakdel som man tvingades beskåda heller. mer snack om vem vi ska para ihop med vem i hst blev det också och vi sätter våra stora förhoppningar till dem nya nollorna och hoppas fortfarande på elin och blå ren! match made in heaven!

för övrigt så får vi fortfarande inte ligga nåt men litar på att lisa får så mycket att det väger upp vårt lack of ligg. de får hon säkert;) er andra då?? hur går de för er?? några sommarflörtar med några snoppar långus till era musus trångus?? latin är nya grejen by the way.... perfekt när man snackar om sina bröstus småttus eller bröstus normalus eller vevves bröstus gigantus- mmm, me like;)

puss å dask på er

1 kommentar:

Tinalina sa...

ååå norrmän är ju för härliga. Avundas er lite men hoppas att ni mellan glasen vin höll ögonen öppna efter ett prima kött att ta med er hem till en liten, utsvulten flicka som jag.

Annars tänkte jag på en sak från ett annat inlägg. Det där med tyttebärssylten. Det är ju förjävligt egentligen att den tar slut hela tiden. Jag har ju samma problem här hemma i Svea rike. En allt för taskig ekonomisk situation tvingar en utsluten (ja, fast på ett annat sätt den här gången) flicka som jag att äta havregryn och lingonsylt mest hela tiden. Men på senare tid har tyvärr tyttebären uteblivit och lämnat mig ensam med en tallrik gröt och lite lite mjölk. Att döma av det är det ju minst sagt tur att jag gillar gröt annars skulle jag ha en ganska olidlig tillvaro just nu. Och eftersom mina bröst är för jävla små för att vara magiska och rymma snattade burkar med sylt och andra livsnödvändiga njutningar har man ju inte möjligheten att uppgradera sin kost den vägen heller. Mina bröst är vad du skulle kalla bröstus småttus, helt odugliga och inte till någon vidare njutning för mig och inte för någon annan heller för den delen. Men det kanske skulle bli ändring på det om leveransen av prima norsk bagge skulle nå Kalmar snart...