tisdag 3 augusti 2010

våga vägra röda korset

Nu är jag officiellt utflyttad från Kalmar vilket betyder att i fortsättningen om jag vill dit får jag slagga på någons soffa. Det var inget lätt projekt att flytta ut men nu har jag lärt mig skillnad på wetex trasa och allduk och skurat golvet på knä som en piga från 1600-talet.

Möblerna skänktes till röda korset. Men nästa gång röda korset kommer nära mig gör jag såhär:




Why???? I tell you wyh!!! Det började med att pappa börjar bläddra med hundralapparna som en äkta maffioso och muta röda korset till att även ta med en säng som mycket oklart gick sönder i fyllan och villan när Johanna va på besök. Tydligen så trodde en av utlänningarna att även jag ingick i dealen. En halvtimme efter att Röda korset åkt iväg plingade det nämligen till i mobilen. Från ett okänt nummer stod det:

"Tjena tjena! Läget? Gör du?"

Hmm, tänkte jag. Vem fan är detta. Min mobil ramlade ju på ett ganska oklart sätt ner från 4 våningar och försvann på valborg och numera inte komplett med nummer så jag svarade glad i hågen att de va bra, att jag flyttade ut lägenhet och jag inte hade personens nummer. Till svar fick jag

"Jaha Ok Bra. Det är jag som hämtade sängen. Tänkte bara skriva lite :-) Kanske stör jag inte"

???????? 1 min senare kom även

"Faton/"

Då kände jag såhär!




Inga kommentarer: