måndag 26 juli 2010

halv 6 gänget

Kvart över jävla fem går jag upp 3 dagar i rad denna veckan. Det är ett helvete att komma ur sängen men sen rullar dagen på hela dagen. Det är lite speciellt att va uppe så tidigt. Man möter inte en enda människa eftersom alla har nog med vett att sova vid denna tiden. Förutom WOW-killen. Jag vet att jag inte har en aning om hur det låter när man spelar WOW eller WOFF eller vad fan det nu är. Men varje morgon när jag går till bussen HALV SEX så sitter det någon nersvettad finnig kille som tar ut alla sina pubertetshormoner över nåt jävla dataspel.

Det roliga sen är ju att alla som går upp så tidigt har en egen liten klubb. För interna kallas klubben "vi- som-är-lite-bättre-för-att-vi-går-upp-tidigt-klubben" men alla externa, åskådare och övriga samhället kallar den "miffon-som-bara-kan-få-jobb-när-dem-måste-gå-upp-mitt-i-natten-för-att-börja-jobba-klubben". I vår klubb finns bara en regel, man hälsar och ler stort och uppmuntrande till alla som ska på samma buss. Likt "Tallin 98-gänget" så står man där och fånler med sitt busskort i handen och tävlar i att se hurtigast utmedan man hör en finnig svettig tonåring spela WOW genom ett fönster. Jag vinner!

1 kommentar:

Alex sa...

Hahah, jag ser verkligen framför mig hur du står och ler och ser check ut... hahaha loooser =)