onsdag 5 maj 2010

kaffetanten

Jag har precis handlat en macka av dem väääääldigt karismatiska kaffetanterna i c-trappan på skolan. Dem är lite creepy om man frågar mig. Påminner om varenda sur bitterfitta som man har haft som mattant genom åren. Det finns dem som har gillat sina mattanter, Drama brukade få gå in i köket och få special mat och Vevve skrev en insändare till skoltidningen för att kredda mattanterna och Andrea har fan varit en mattant. Det ni!.

Men jag har alltid haft dem tråkiga, okarismatiska mattanterna som man misstänker står och smygröker i köket och sen fimpar i den smakliga ärtsoppan som man förväntas slufsa i sig.

Kaffetanterna på BBS däremot är mest sorgliga. Dem borde söka till talang. Det är inte alla som kan ta sig genom en dag utan att le, varken med munnen eller ögonen. Det finns den lite yngre hippare som har kepsen neddragen till näsan och den gamla som inte använder BH. Hängpattarna har nog av misstag doppats i kaffet mer än en gång...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Frida, du kanske har missat det faktum att dessa damer är anställda av samhall. Ett mindre snällt inlägg tycker jag. Jag tycker dom är bra! Utan dom skulle vi inte få något kaffe!

Drama sa...

haha, bra där tina!!
förresten frida, mina mattanter gömde alltid en limpa av det goda brödet till mig, det som försvann snabbast! :D
tom bitterfittan (ja, vi hade en sån med) hjälpte till att gömma limpor åt mig i slutet! :D