fredag 14 augusti 2009

scoop i badkaret

Nu ska vi snart ut i skärgården men först ska jag dela med mig om gårdagens roligaste historia som från början kommer från Christer på p3. Där är det någon tanta av nåt slag och ålder som jobbar på ett slags daghem för pensionärer. Jag har ingen aning om det är ett daghem där man kommer för att få vård, för att träffa sina pensionärskompisar eller om gamlingarna helt enkelt åker dit för att ligga lite. Vad vet jag men poängen är att dem sover inte där utan går bara dit på dagarna. Iaf var det en gamling, vi kan för enkelhetens skull kalla honom Bertil.

Bertil kom dit varje dag samma tid. Plötsligt en dag dyker inte Bertil upp så vårdarna på daghemmet blir oroliga och ringer hem till Bertil. När Bertil svarar är han i eld och lågor och är alldeles lyriks. Nej, era snuskisar, han hade intte fått ligga. Bertil berättade för vårdarna att han hade ett scoop.
- Ni måste komma hit. Jag har ett scoop. Ett gigantiskt scoop!!! ETT SCOOPPPP!!!

Vårdarna blir lite förbryllade, såklart, men åker hem till Bertil och knackar på. När dem öppnar dörren är Bertil fortfarande helt till sig och springer runt i lägenheten och ropar att han har ett scoop.
- Vad är det för scoop du har Bertil?

Bertil lutar sig lite förtroendeiungivande fram och viskar
- Jag har ett troll i badrummat.
Vårdarna tittar lite förbryllat på varandra och styr stegen mot badrummet. När dem öppnar dörren till badrummet ser dem "trollet" sitta i badkaret lite rädd, arg och förvirrad.

Trollet var en dvärg som Bertil hade kidnappat på stan.

Inga kommentarer: