onsdag 12 augusti 2009

fuckface

Igår va det utomhusbio och öl som gällde, sjukt trevligt faktiskt. Men skit i det, hur kul är det att bara läsa om vad man gör hela dagarna och nätterna om man inte ska nämna alla smaskiga detaljer. Jag ska faktiskt skriva om fuckface idag, eller facebook som dem flesta kallar det. Är kanske bara fröken Dereke som kallar det fuckface om jag tänker efter.

Iaf, det har ju skapats av en anledningen och det är att man ska kunna snoka. OM jag har snokat, man kan kalla mig drottning över snokande. Mohaha, jag vet vilka av alla gamla gymnasiepolare och högstadie polare som reser, som är gifta, som har barn, har pojkvän/flickvän o.s.v. Ja, det är ju kört om man inte vill att folk ska veta ens civil status. Men det blir ju lite knepigt ibland.

Igår när jag skulle köpa en blaska att ha på bussen till stan blir jag expiderad av en tjej som gick i min parallell klass på högstadiet. Jag kan inte minnas att vi någonsin har haft ett samtal längre än hej och hejdå. Helt ärligt tror jag inte att vi någonsin ens kommit till "läget?" i våra korta meningsutbytande så därför hade ju det bekväma varit att låtsas som man inte kände igen henne nere i kiosken, köpt min tidning och vandrat därifrån men det satte fuckface minsann stopp för. För ca en månad sen accepterade jag ju henne som vän och vet därför att hon är förlovad med en kille som har skägg och ser ut att vara ca 35 år gammal. Den kunskapen gör det ju genast svårare att bara tralla vidare. Men det är väl som vodka - facebook connects people och nu var jag ju tvungen att småprata, skoja lite och låtsas som jag skulle gjort det även om vi inte va vänner på facebook... Fan, relationer är knepiga...

Inga kommentarer: