torsdag 22 maj 2008

älsklingen va hetare än nånsin så kyklingen blev svart

och vi grillade på min kärlek. kyckling som jag gillar väldigt well-done! ja, de va meningen, svart e en fin färg!!! å sen ville vi lyssna på bra musik, d.v.s. jag å carlo ville sitta och sjunga med till sister hazel och go go dolls men vi blev sjukt nedröstade.... DJ-Vevve satte ist på Smurfhits och Sahlbach med allt vad det innebar, efter det va det kareokiskivan med 90 tals klassiker som rullade och plötsligt så finns det filmer på min kamera när pierre sjunger barbie girl och jonas sjunger bailando. båda filmer är även kantade med starka insatser från jossan och vevve som sjöng.... mest? högst? ja, kul va de.

sen blev jag fjorton igen.... klämde in mig i en gammal volvo och blev körd ner till fisken med nedvevade rutor och raggar-dunka-dunka. fisken visade sig inte vara så vinnande koncept så vi drog till bistro och shottade jäger. fast inte i dricksglas. lisa därimot gillar ölglas, gärna fyllda ed sprit och halv tre på natten fick jag jaga lisa över torget medans hon snackade ed mr. vänersborg. antar att han lät )och såg bättre ut) än sveriges man som försökt sig på närmanden tidigare på kvällen. vevve därimot passade på att få lite kärlek från denna marinerade baröverkroppade guds gova till kvinnan och ville helst slita av honom kläderna (d.v.s. en liten fluga runt halsen(?)) och gosa in sig..... sen nyktrade hon till och fångade förnuftet.

jossan körde på på dansgolvet och var allmänt "parig"... fast hon inte har pojkvän... hmmm... hur gick det till??? kan han bestämma sig eller.... jaja, hon fick ju ligga iaf.. skitkul för henne... verkligen.... JÄTTEkul, jag e sååååå glad fördin skull, lisa me. om hon minns nåt???

elin o josse va såklart saknade och deras korvar ligger å väntar i min frys tills nästa gång vi samlas runt min kärlek och lagar mat tillsammans. inte länge kvar nu till alla ska iväg på sitt håll... hoppas verkligen på besök av signe i norge i sommar, ska bli så himla kul att se henne igen den lilla solstrålen, vi saknar dig!!!

Jessica!!! Lycka till med pluggandet, jag håller tummarna för dig å allt!!!

nu måste jag packa, har ju hört att växjö imorrn är ganska hett på tapeten!!

stek å smek på er!!

Inga kommentarer: