fredag 7 januari 2011

anledning till framtida telefonskräck

Hade egentligen tänkt att blogga om lesbiska skogshuggarskor idag men jag suger lite på det till imorrn. Just nu är nämligen det enda jag kan tänka på det otroligt pinsamma röstmeddelandet jag lämnade till en snubbe på en resebyrå. Åhh!!!


jag var till att börja med inte alls beredd på att behöva tala in ett meddelande. Jag hade så att säga inte mentalt eller fysiskt förberett mig för detta uppdrag... Resultatet = brutalt!


PIIIP


*harkel*

-ehh, jaha. ja, jag heter Frida och ringer från Scandic Malmö City. (lite för lång tystnad)

ehh, ja du hade ju ringt om dem här fakturorna och jag undrar om du kan ringa igen. Eller jag menar jag har fakturorna här men skulle vilja att du återkom till mig.

(Här blockas min hjärna av nån form av panik av hur pinsam jag låter och glömmer där med telefonnummret till jobbet. Så att istället för att säga "du kan nå mig på 040 - ****** så säger jag:)

Eh, ja bra. Så återkom. Tack hej!


Jag vet att iallafall Tiny V kan relatera till detta. Jag har nämligen hört hennes mest pinsamma och misslyckade telefonintervju någonsin. Den var om möjligt mer brutal eftersom den bara fortsatte och fortsatte och dessutom spelades in.


En av höjdpunkterna på intervjun är när Tina ca 10 min in i intervjun efter lite för lång tystnad säger

"ja, det här går ju inte så bra. *nervöst skratt*


Vår intervjuperson (en torr analytiker som antagligen sover i kostym) svarar inte...

Undrar om jag har kvar den inspelningen någonstans på datorn???? - she would kill me -)

1 kommentar:

Lisa Bergström sa...

underbart att du e tillbaka me bloggen =) kommer följa den slaviskt. du skriver så bra gumman, får mig alltid ett gott skratt! :D puss på dig!!